logo pilipili

Cyclop 2, een verademing in gebruik en design.

Cleanrooms klinken als iets uit een sci-fi film, maar voor Alsico zijn ze net zo alledaags als een boterham met choco. Hun Cyclop was al een hit op de markt, maar smaakte naar meer verfijning. Om deze toekomstbestendige vernieuwing door te voeren, zochten ze de expertise van Pilipili. Het traject, bezaaid met patenten als listige hindernissen, eindigde in een triomfantelijke finish van vernieuwing.

Deskundig design.

Een redesign door Pilipili gaat uiteraard niet door zonder de nodige aandacht voor de vormgeving van het product. En daarbij laten we geen enkel detail onopgemerkt. Ook het batterijklepje kreeg bijvoorbeeld een make-over, een klein maar cruciaal detail waar we bij Pilipili altijd scherp op zijn. De Cyclop 2 heeft niet alleen een frissere uitstraling, maar is het ook volledig in lijn met de vernieuwde branding.

Techniciteit on point.

Ook technisch gingen we voluit voor het allerbeste. Zo werd een geoptimaliseerde en volledig afgesloten luchtstroom gecreëerd. Dankzij de directe luchtinvoer behoren lekkages voortaan definitief tot het verleden.

En alsof dat nog niet genoeg was: we hebben ook de productiekosten van het vernieuwde Cyclop weten te reduceren. Voortaan dus meer innovatie voor minder geld.

We stellen ons
simpelweg de vraag:
‘Hoe kan dit beter?’

We pakten enkele verbeteringen aan vanuit ergonomisch oogpunt. Prioriteit nummer één: een bril die niet aandampt, want helder zicht is essentieel in een cleanroom. Dit knelpunt? Opgelost zonder zweet. Daarnaast maakt de nieuwe near field communication-bediening het gebruik van de Cyclop 2 een fluitje van een cent, waardoor gebruikers moeiteloos met hun apparaat kunnen communiceren.

Opladen zonder kopzorgen.

Een volgend verbeterpunt was de gebruikerservaring omtrent de batterijen. In de oorspronkelijke versie moest elke batterij apart opgeladen worden, wat leidde tot een wirwar van kabels en batterijen. Dat kon slimmer. Daarom introduceerden we een laadstation voor 10 batterijen, waardoor de organisatie in de cleanroom een stuk netter, overzichtelijker en ruimtebesparender werd.

'Ook het batterijklepje kreeg bijvoorbeeld een make-over, een klein maar cruciaal detail waar we bij Pilipili altijd scherp op zijn!

Happy Client!

Before we partnered with pilipili, we weren’t sure if anyone could fully grasp the unique challenges of our niche market. Their expertise, combined with exceptional listening skills and professional project management, unlocked the full potential of CYCLOP. Turning what was just an idea into a game-changer for our industry.”

Rémi De Bock  – business innovation expert