logo pilipili

De slimme showroom van ergodôme.

Ergodôme, met een beetje goede wil klinkt het als een van de vele podia op Tomorrowland, maar ze zijn wel degelijk dé expert in ergonomisch meubilair en advies. Alleen jammer dat hun showroom niet even comfortabel was als hun producten. Pilipili to the rescue!

All-in op beleving en expertise

Om nog heel even bij Tomorrowland te blijven: tegenwoordig draait alles om beleving en dat hebben ze in Boom al jaren goed begrepen. Maar ook in meer professionele omgevingen wordt er all-in gegaan op de ervaring van de mensen. Dat was ook onze denkwijze tijdens het ontwerpen van de nieuwe Ergodôme showroom.

Hippe looks, frisse flow

Om beleving te creëren is de look & feel van een showroom waanzinnig belangrijk. Dus zorgden we voor tabula rasa wat betreft de verouderde showroom en keerden we helemaal terug naar het nulpunt. 

Tegelijkertijd werd er rekening gehouden met de flow binnen de showroom. Een winkelbezoek bij Ergodôme moet immers logisch en gemakkelijk aanvoelen, net zoals hun producten. Wij zochten en vonden de perfecte indeling zodat de bezoekers nergens moeten zoeken en alles vanzelf gaat.

Pak uit met kleur en materiaal.

Eens het concept uitgepuurd op tafel lag, was het tijd voor uitwerking. We gingen op zoek naar de juiste kleuren en materialen om de winkelbeleving zoals we hem in VR hadden uitgezet tot werkelijkheid te laten komen.

 

virtueel verifiëren

Tijdens het designproces werd gebruik gemaakt van Virtual Reality. In plaats van de ontwerpen op papier of op een computerscherm voor te stellen, kon de klant al virtueel door hun nieuwe winkel wandelen nog voor we met één vinger aan de inrichting gekomen waren.

Op die manier voelden ze de gecreëerde ruimtes heel goed aan en konden ze on the spot gerichte feedback geven. Door die efficiënte VR-aanpak kwamen we vlot tot het mooie en praktische eindresultaat.

Beleving centraal.

Een duidelijke en correcte winkelflow in combinatie met de frisse en vernieuwde look & feel en enkele subtiele knipogen naar het thema zorgen voor een unieke winkelbeleving bij ergodôme.